Iklan

Iklan

Gambar-gambar

Tuesday 4 September 2012

Manifesto Perak garap pengalaman 11 bulan memerintah



PAS Perak berkeyakinan rakyat Perak akan membuat perubahan besar pada Pilihan Raya Umum ke-13 akan datang, kata Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaludin.

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat itu juga berkata, sokongan rakyat negeri itu terhadap Pakatan Rakyat menunjukkan peningkatan mendadak sejak kebelakangan ini.

Malah katanya, rata-rata rakyat yang ditemui menyatakan rasa tidak sabar mereka untuk mengundi demi mengembalikan semula pentadbiran kerajaan Perak kepada Pakatan Rakyat.

"Sokongan pengundi bukan Melayu nampaknya memihak kepada kita dan sekarang ini kita memberikan tumpuan yang khusus kepada pengundi Melayu dan juga mereka yang berada di atas pagar.

"Namun undi Melayu hanya melibatkan di kawasan pedalaman sahaja, manakala di kawasan lain mereka telah menunjukkan perubahan ketara," katanya kepada Harakahdaily.

Menurut Ahli Parlimen Bukit Gantang itu lagi, Pakatan Rakyat Perak akan memperkasakan manifesto 2008 dengan menerapkan pengalaman selama 11 bulan memerintah negeri itu sebelum ini.

"Kita mencari dasar khusus untuk kebaikan rakyat negeri ini.

"Setelah semua perkara diambil kira, satu manifesto khusus dapat kita hidangkan kepada seluruh rakyat dan pasti ia yang terbaik," sambungnya lagi.

Dalam pada itu beliau juga turut meletakkan keyakinan terhadap kemenangan Pakatan Rakyat di negeri itu memandangkan calon-calon yang diketengahkan kali ini 80 peratus adalah golongan muda.

"Kedudukan kerusi adalah status quo dan untuk kali ini kita tampilkan muka-muka baru serta dari golongan muda.

"Mengenai kedudukan kerusi dan calon kita telah hampir keperingkat kesempurnaan termasuk juga rakan-rakan di dalam Pakatan Rakat," kata beliau lagi.

Beliau pasti pilihanraya kali ini menjanjikan satu peluang terbaik kepada Pakatan Rakyat untuk mengambil balik Perak kerana pengalaman yang dialami sebelum ini telah diperbaiki sepenuhnya. HARAKAHDAILY

0 comments:

Post a Comment

Dewan Muslimat PAS Pusat

Dewan Ulamak PAS Pusat

Dewan Pemuda Pas Pusat

 
Ustaz Abu Bakar Hussain. Design by Wpthemedesigner. Converted To Blogger Template By Anshul Tested by Blogger Templates.