Iklan

Iklan

Gambar-gambar

Monday 18 June 2012

Tahniah Buat Rakyat Perak Yang Menjayakan Himpunan Hijau 16 Jun


Bagan Serai: Himpunan Hijau Ke Putrajaya peringkat Negeri Perak yang diadakan berjaya telah mencapai sasaran yang telah ditetapkan.

Ianya memperlihatkan rekod kehadiran ahli dan penyokong PAS cukup memberansangkan bermula seawal program sehingga kemuncak pada ceramah sebelah malamnya.

Program bermula dengan himpunan 10 ribu pesawah pada paginya yang turut dihadiri oleh Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat, kemudian disambung dengan konvoi motosikal 3000 anak muda sempena himpunan hijau ini sebelum disambung sebelah petangnya dengan program x-pressi anak muda yang dikendalikan Dewan Pemuda PAS Perak.

Kemuncak program pada malamnya iaitu program munajat dan ceramah oleh pimpinan PAS khususnya mendengar amanat Pesuruhjaya PAS Perak dan Mursyidul Am PAS yang menyaksikan lebih 20 000 orang yang hadir.

Di samping itu penyerahan borang keahlian PAS dari beberapa individu yang pernah memegang jawatan tinggi dalam kerajaan juga turut diadakan.

Pesuruhjaya PAS Negeri Perak, Ustaz Abu Bakar Hussian berkata, sasaran kehadiran ahli dan penyokong PAS semalam sangat memberangsangkan.

Sambutan malam tadi ujarnya sesuatu perkembangan yang sangat positif buat politik negeri Perak apatah lagi rata-rata mereka yang hadir adalah golongan muda.

"Masyarakat pelbagai kaum juga cukup selesa dengan program kita sekarang. Ia mengambarkan PAS diterima oleh semua kaum", ujar beliau lagi.

0 comments:

Post a Comment

Dewan Muslimat PAS Pusat

Dewan Ulamak PAS Pusat

Dewan Pemuda Pas Pusat

 
Ustaz Abu Bakar Hussain. Design by Wpthemedesigner. Converted To Blogger Template By Anshul Tested by Blogger Templates.