Iklan

Iklan

Gambar-gambar

Tuesday 12 June 2012

Orang Melayu Bersatu Tolak Rasuah Pemimpin UMNO


IPOH, Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Abu Bakar Hussian menyeru agar masyarakat Melayu bersatu di atas prinsip menolak pemimpin yang rasuah yang ada dalam parti UMNO.

Beliau menyatakan, UMNO telah menakut-nakutkan masyarakat Melayu sehingga masyarakat Melayu terus menyokong perasuah dan perompak rakyat dari parti UMNO kerana sekiranya tidak, maka Cina akan mengambil-alih kuasa.

Memetik ucapan beliau,

“ UMNO telah memperbodohkan masyarakat Melayu sehingga mereka tidak sedar bahawa pada hakikatnya bila UMNO kalah yang menang bukan DAP tetapi PAS atau calon Melayu dari PKR, kerana kerusi DUN dan Parlimen yang ditandingi UMNO lawannya ialah calon PAS dan PKR yang berbangsa melayu ”

“ Dalam suasana kejahilan, ketakutan ini, UMNO meraih kemenangan demi kemenangan dengan sokongan Melayu. Oleh itu, UMNO ingin suasana sebegini terus kekal di kalangan masyarakat Melayu, supaya mereka akan terus berkuasa”

“ Pada hakikatnya, UMNO mahu menutup kelemahan dan kegagalan mereka dengan melaungkan kembali laungan zaman jahiliyyah, rasuahnya mereka, tidak cekapnya mereka, menyelewengnya mereka, semua ini ingin mereka tutupi dengan laungan jahiliyyah perkauman”

Justeru PAS akan berusaha sehabis mungkin untuk membebaskan masyarakat Melayu yang beragama Islam dari jerat kejahilan, ketakutan yang dipasang oleh UMNO ke atas mereka.

Semoga kita dibebaskan dari belenggu UMNO dan masyarakat Melayu juga akan turut bersatu menolak calon dari UMNO dan BN yang merupakan lambang pemerintahan rasuah dan penyelewengan.

0 comments:

Post a Comment

Dewan Muslimat PAS Pusat

Dewan Ulamak PAS Pusat

Dewan Pemuda Pas Pusat

 
Ustaz Abu Bakar Hussain. Design by Wpthemedesigner. Converted To Blogger Template By Anshul Tested by Blogger Templates.